7.12.2017

LUUKKU 7: Jouluruoka - Hot or Not?

Kuva meidän (Mariannen) perheen joulupöydästä vuodelta nakki ja porkkana :D Laatikot jää vähä varjoon, mutta kyllä niitäkin siellä on!

Moikka! Pian alkaa taas se aika kun kouluissa, työpaikoilla ja lähes kaikkialla aletaan tarjoilemaan jouluruokaa. Toiset on silloin onnensa kukkuroilla, mutta itse en odota tätä ihan niin innolla. En oo koskaan ollu mikään jouluruuan ystävä. Pienenä tykkäsin kyllä aika paljon kinkusta, mutta esimerkiksi laatikoita ja rosollia en voinut sietää ollenkaan. Sarin perheessä on syöty tosi perinteisiä jouluruokia ja Sari tykkääkin jouluruuista mua enemmän. Ainoat ruuat, jotka ei kuulu sen herkkuihin, on kinkku ja lanttulaatikko.


Kaikenlaiset jouluherkut, kuten vaikka kahviloiden joulusesonkijuomat, ovatkin sitten eri asia ja maistuvat todella hyvin mulle! Kuvassa Picnicistä tilattu piparikahvi. Ehkä vähän turhan makeaa, mutta toisaalta tilattiin myös macaron-leivokset, joten sekin saatto _vähän_ vaikuttaa asiaan :D

Nykyään mun maku on jonkin verran muuttunut, ja mulla tulee myös maisteltua ruokia enemmän kuin nuorempana. Syön esimerkiksi perunalaatikkoa yleensä ihan mielellään ja esimerkiksi lohi on mun suurinta herkkua (en tiedä kuuluuko se kaikkien joulupöytään, mutta meille ainakin!). Ollaan monena vuonna juhlittu joulua mun sedän perheen kanssa ja siksi meidän ruokapöytään on ilmestynyt myös kiinalaista ruokaa mun sedän vaimon ansiosta :D Se on ollu aivan mahtava lisäys ainakin mun mielestä, koska rakastan kiinalaista ruokaa!

Tykkäättekö te jouluruuista? Minkälaisia ruokia teillä syödään, ja mikä on se just sun joulun suurin herkkuruoka? :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti