19.1.2018

2018 - mistäs sitä alotettaisiin?


Moikka! Oon tässä miettinyt, että millaisellahan postauksella sitä pitäisi tämä vuosi aloittaa. Viime vuodesta mulla ei ole oikeastaan mitään ihmeellisempää sanottavaa, ja noh... uudenvuodenlupauksissakaan ei oo mitään ihmeellistä. Ihan perus terveellisempi elämä- meininkiä. Joten aloitetaanpa tää bloggausvuosi ihan vaan perus kuulumisilla!




Mun synttärit tuli ja meni - kiitos vielä kavereille, oli huippua! Alla näkyy kuva mun synttärikynsistä ja ylhäällä itse tehdystä kakusta (jos sitä ei tosta koristelusta huomannu... ;D) joka luojan kiitos onnistu tällä kertaa! Viime vuonna mulla tuli melkein traumat täytekakun tekemisestä kun onnistuin sössimään 2 pohjaa ihan totaalisesti ja lopulta piti mennä ostamaan valmispohja kun aika loppu kesken... Oli ihan törkeen hyvää! Täytteenä oli vaniljatuorejuustoa, vadelmahilloa ja lisäks yllätyksenä Skittles-karkkeja, jotka toi kivan kirpeän maun makeuden sekaan. Suosittelen kokeilemaan!



Me saatiin joululahjaksi mun vanhemmilta lahjakortti Giganttiin, koska olin vihjaissut, että meillä olis tarvetta uudelle tietokoneen näytölle. Meillä kun oli tosiaan näyttönä pieni televisio, mikä ei pidemmän päälle oo hirveen terveellistä silmille (televisiota kun ei oo suunniteltu siihen, että sitä tuijotetaan niin läheltä kuin tietokoneen ruutua.) Lähdettiin sitten Sarin äidin avustuksella käymään Gigantissa ja täytyy kyllä sanoa, että olin aika yllättynyt siitä, minkä kokoisia tietokoneiden näytöt nykyään on. Kyllähän mä tiesin, että esim. pelinäytöt on valtavia, mut ihan norminäytötkin oli kaikki pienen tv:n kokoisia! Päädyttiin sitten niistä jättiläisistä valitsemaan Philipsin curve-mallinen näyttö, kun Sari on kuitenkin pitkään jo himoinnut sellasta telkkaria :D Ja myönnetään, kun ensi järkytykseltä selvisin, niin onhan tää hirveen kätevä, kun mahtuu pitämään pariakin ikkunaa vierekkäin auki ongelmitta! 




Muutamat kirjatkin on jo tullu tänä vuonna luettua (okei, joo joo, toinen niistä on sarjakuva-kirja :D)! Yks mun epävirallisista uudenvuodenlupauksista oli lukea enemmän, ja sen mä haluan myös pitää. Mä luin ennen PALJON enemmän, siis tosi paljon, mutta nykyään tuntuu, etten vaan jaksa. Mutta aion vaikka sit pakottaa itteni lukemaan, koska tiedän tän johtuvan vaan laiskuudesta ja "harjotuksen" puutteesta. 



David Levithan kirjotti John Greenin kanssa Will Grayson, Will Grayson- nimisen kirjan, joka on yks mun nykyisistä lempikirjoista (niin ku taisin mainitakin tässä postauksessa!). Ne kirjoitti lukuja vuorotellen, ja Davidin kirjoittamat luvut oli ihan mun lemppareita. Sen takia mä haluankin tutustua hänen tuotantoonsa paremmin. Two Boys Kissing oli ihan mielenkiintonen lukukokemus, vaikka ei ehkä ollutkaan ihan täysin mun makuun sopiva. En nyt juoneen mene sen tarkemmin, mutta kirjassa käytiin läpi aika mielenkiintoisella tavalla LGBT-aiheita.




Ahistunu Pupu-sarjakuvat taas on kuin lukisi sarjakuvaa mun elämästä. Fiilaan NIIN paljon lähes jokaista kohtausta, tai ainakin niitä vähemmän synkkiä juttuja. Suosittelen googlettamaan, jos et vielä oo törmännyt näihin sarjakuviin netin syövereissä! Tai käy kurkkimassa vaikka twitterissä! ;)



Eipä kai tässä sen enempää, koulut on alkanu ja nyt pitäis jaksaa taas lähteä arjen hommiin! Oon blogin kannalta suunnitellu vähän ulkoasun muuttamista, mutta en ainakaan vielä oo tehnyt mitään konkreettista sen eteen... Sari keskittyy tällä hetkellä kouluun ja töihin, ja siks mä lähinnä kirjottelen täällä meidän molempien puolesta nykyään :D (En tiiä, onko kukaan sen enempää sitä ihmetellyt, mutta kerroinpa kuitenkin.)

Tavoite olis saada sekä blogi, että Youtube-kanava käyntiin kunnolla tänä vuonna, viime vuosi oli siltä kantilta ehkä vielä vähän kokeilua. Yksi Let's Play-sarja ois ainakin jo kuvattuna, ja se varmaan ilmestyy tässä lähiaikoina Youtubeen. Siitä pelistä oon itseasiassa kirjoittamassa blogi-postaustakin, oli meinaan sen verran vaikuttava peli! Mutta siitä lisää myöhemmin ;)

Kuinka teidän vuosi on lähtenyt käyntiin?


-Marianne-

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti